
میدان نقش جهان اصفهانv
با پرداخت شبی 157 دلار (حدود 560 هزار تومان) در این هتل سه ستاره، هم اتاقی شما یک خرس قطبی 450 کیلوگرمی خواهد بود. نگران نباشید او به درون اتاق شما وارد نمی شود. یک دیوار شیشه ای عظیم دو خرس باغ وحش (تایکو و کاتنیکا) را از شما جدا می کند.
این دو اتاق در مجاورت خرس ها در اکتبر (مهر) سال گذشته باز شدند و از آن موقع تا به حال تعداد زیادی این اتاق ها را رزرو کرده اند. اتاق ها که بسیار راحت و سنتی هستند به پنجره هایی مجهز هستند که محفظه خرس ها را نشان می دهد.
این دو خرس که توجه را دوست دارند به سمت پنجره ها شنا کرده و به داخل اتاق ها سرک می کشند. این دو اتاق به قدری مورد استقبال وافع شده اند که هتل قصد دارد 6 اتاق دیگر نیز به زودی به آنها اضافه کند.
همه مراجع: زنی که آرایش کرده، اگر مرد نامحرم او را نمى بیند، پوشاندن چهره آرایش کرده در نماز واجب نیست.
به گزارش سرویس دینی جام نیـوز، یکی از این بانوان بزرگوار، فاطمه مالک است. او در نیمه دوم قرن چهاردهم هجری قمری فعالیت های تفسیری، تبلیغی و آموزشی داشت و سه عنوان کتاب تفسیری نگاشت. امید که همواره زندگی این بزرگواران سرمشقی برای همه به ویژه بانوان باشد.
* ولادت و خاندان
خانم فاطمه شیرازی، مشهور به بانو مالک، سال 1323 ه.ق در اصفهان متولد شد. نام پدرش، میرزا حسین خان شیرازی بود که از تجار اصفهان به شمار می رفت و مادر وی فاطمه بیگم بود. بانو مالک در سنین نوجوانی، خانواده خود را به سبب ابتلا به بیماری وبا که در اصفهان شیوع یافته بود، از دست داد.
* دوران کودکی
بانو فاطمه مالک به دلیل ضمیر روشن و پاک خود و تعلیمات عمیق دینی و مذهبی خانواده، از همان دوران کودکی گرایش های شدید مذهبی داشت؛ خود در این باره می گوید: « قبل ار آنکه مکلف شوم، آنقدر به نماز و عبادت علاقه داشتم که روزها در اتاقی رفته و به سختی در را قفل می کردم و شروع به خواندن نمازهای قضا می کردم، در حالی که هنوز نماز بر من واجب نشده بود».
* تشکیل خانواده
بانو مالک در شانزده سالگی با سرهنگ علی اکبر مالک که انسانی بسیار شریف و مؤمن بود، ازدواج کرد. او در مدت پنج سال زندگی با همسر خویش، به اقتضای شغل او به شهرهای مختلف ایران سفر می کرد. سرانجام در یکی از مأموریت های نظامی، سرهنگ مالک کشته شده و بانو مالک زندگی را به تنهایی و با حقوق شوهرش ادامه داد.
* تحصیلات
وی در برخی از سخنرانی های خود مطالبی از استادان خویش نقل کرده اند. اما از استادان این بانوی گرامی اطلاعات دقیقی در دست نیست. برخی افراد از جمله سرکار خانم اکبری بر این باورند که وی استاد خاصی نداشته اند، اما وجود مستنداتی درباره استادان ایشان، سخن وی را نقض می کند.
* تدریس و تبلیغ
شروع فعالیت های بانو مالک تقریبا به 21 سالگی وی باز می گردد.
بعد از وفات همسرش، به سبب گریه های متوالی چشمانش کم سو شده بود و دیگر جایی را نمی دید، به حرم حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام رفته و با ایشان درد و دل می کند؛ در این هنگام ناگاه به عنایت حضرت عبدالعظیم علیه السلام شفا یافته و به امر ایشان به تدریس و تبلیغ دین مأمور می شود.
بعد از بیداری نوری از دانش را در وجود خویش احساس کرده و از آن پس به تدریس و تبلیغ دین روی می آرود و در خانه خود جلسات تفسیر برگزار می کند.
بانو مالک با سعه صدر و گشاده رویی، با عقاید و دیدگاه های مخالف برخورد می کرد و این یکی از رازهای اثرگذاری او بر اطرافیان بود.
بر تعامل با جوانان بسیار تأکید می کرد و همیشه در جلسات درس، نزدیک ترین محل به او، پر از جوانان بود. در جلسات این بانوی فاضله نه تنها از حضور افرادی که از لحاظ ظاهری حجاب مناسبی نداشتند، جلوگیری نمی شد، بلکه بانو مالک، خود آنها را به این جلسات دعوت می کرد و آنها را به رعایت احکام اسلام مشتاق و راغب می ساخت.
* مراودات علمی و مذهبی
وی برای دریافت وجوهات، از آیات عظام بروجردی، مرعشی نجفی و امام خمینی(ره) اجازه داشت. بانو مالک با خانم کوکب رنجبر، نویسنده کتاب گفت و گوی حسن و حسین رابطه ای دوستانه داشت و سخنرانی عصمتیه وی بود. همچنین خانم خاکباز، نویسنده کتاب روش تدریس قرآن که در مشهد، فاطمیه را دایر کرده بود، برای سخنرانی از وی دعوت می کرد.
* ویژگی های شخصیتی
بانو مالک پس از رعایت حرام و حلال، در انجام مستحبات و ترک مکروهات، نیز بسیار کوشا بود. وی همواره با وضو بود و به ذکر یونسیه بسیار اهمیت می داد. معتقد بودکه خالق انسان خداوند بی همتاست و خود او در قرآن، راه های رسیدن به سعادت و خوشبختی را ترسیم و تبیین کرده است.
در سال های حیات بانو مالک، فضای اطراف ضریح مطهر امام رضا علیه السلام برای بانوان و آقایان جدا نشده بود و حد و مرزی در این باره نداشت، به همین دلیل بانو مالک هیچگاه به ضریح نزدیک نمی شد. وی پس از مرگ همسرش، سفرهایی زیارتی و تبلیغی به قم، مشهد، مکه، مدینه، عتبات عالیات و نیز قزوین، ورامین و لواسانات داشت.
* تألیفات
تألیفات بانو مالک عبارت است از:
* گنجینه سعادت: تفسیر سوره نور که چاپ آفتاب آن را در تهران و در بهمن 1341ه.ش منتشر کرده است. این کتاب تا مدتی اجازه چاپ نداشت و پس از گذشت سی سال، در نشر قدیانی تجدید چاپ شد.
* راهنمایی به سوی حق: تفسیر جزء آخر قرآن که نشر خورشید ان را در سال 1342ه.ش در تهران منتشر کرده است.
* ندای حق به ولای علی: تفسیر سوره آل عمران که چاپ مظاهری آن را در تهران و در سال 1345ه.ش منتشر کرده است.
* وفات و مدفن
شبی بانو مالک هنگامی که برای خواندن نماز شب بیدار شده بود، به زمین افتاد و پای ایشان شکست. در پی این حادثه حدود چهل روز در منزل بستری شد، به طوری که توان بلند شدن نداشت و دوستان وی از او عاشقانه پرستاری می کردند. یکی از دوستان ایشان نقل می کند: «در یکی از این شب ها بعد از نماز صبح متوجه صدایی از اتاق خانم مالک شدم، به بالین ایشان که رسیدم، آرام آرام شهادتین را گفتند و به سوی حق شتافتند». رحلت ایشان در سال 1396ه.ق بود. جنازه او بنا به وصیتش به بهشت معصومه قم منتقل شد و حضرت آیت الله مرعشی نجفی بر پیکر او نماز خواندند و سپس جسد پاک آن بانوی ملکوتی، در مقبره خانوادگی «خاندان سالور» به خاک سپرده شد.
v
تصویری بسیار زیبا از آبشار لاتون -۱۵ کیلومتری جنوب آستارا
آبشار لاتون ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل روستای کوته کومه جای گرفتهاست. ارتفاع تقریبی آبشار لاتون ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع ترین آبشار گیلان و ایران به حساب میآید.v
امیرِ خون در مغرب:
"امیرِ خون" از خطرناک ترین تروریست های مغرب، با ارسال نامه ای به مقام های زندان، تسریعِ اجرای حکم اعدام خود را خواستار شد.
به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "یوسف فکری" که به سبب ارتکاب فجایع تروریستی مختلف از اواخر دهه نود قرن گذشته تا سال 2002، به "امیر الدم" معروف شده است؛ با ارسال نامه ای به مدیریتِ زندان مرکزیِ "مول البرکی بأسفی"، از آن ها خواست اعدام او را جلو بیندازند.
به نوشتۀ روزنامۀ الصباح، امیرِ خون، به انگیزه اش از مطرح کردن این درخواست اشاره ای نکرده است. این روزنامه پیش بینی کرد که این درخواست، به ماجرای فاجعۀ 16 می ارتباط داشته باشد. در 16 می سال 2003، چهارده تروریست انتحاری، برای منفجر کردن خود در مناطق مختلف مغرب هم قسم شدند و انفجار یازده تن از آنان، 45 کشته برجا گذاشت و سه تن از این انتحاری ها، بازداشت شدند.
منابع آگاه به روزنامه الصباح تاکید کردند که جلو انداختن تاریخِ اجرای حکم اعدام، از اختیارات وزیر دادگستری نیست و از آن گذشته، متهم نمی تواند در شیوه و تاریخ اجرای حکم، خواسته های خود را به دولت دیکته کند و این فرایند، با توجه به قوانین و توافقنامه های بین المللی صورت می گیرد.
امیرِ خون که فعالیت های تروریستی را با ترور عموی خود عبدالعزیز فکری در شهر الیوسفیه آغاز کرده بود، سرکردۀ گروهکی به نام "تکفیر و هجرت" است.
این گروه، جامعه را اساساً کافر می داند و خواهان مبارزه با سران جامعه است. یکی از مهم ترین خواسته های اعضای این گروه عدمِ ثبتِ رسمی ازدواج در دفاتر دولتی مطرح است.v
به نوشته واشینگتن پست، ریشههای انفجارهای تروریستی بروکسل را باید در عربستان سعودی جستجو کرد.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشینگتن پست در گزارشی نوشت: ریشههای تروریسم و افراطگرایی در بلژیک، عمیق و پیچیدهاست. در پی حملات روز سهشنبه در بروکسل، مأموران اطلاعاتی در حال ارزیابی ابعاد وسیع این طرح تروریستی هستند. در آن حوادث، فرودگاه و ایستگاه متروی بروکسل با چندین انفجار شدید لرزید که مرگ دستکم 31 نفر و زخمی شدن دستکم 270 نفر را به همراه داشت.ر
به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو، صادق خرازی در گفتگو با سالنامه اعتماد گفت: حاج قاسم سلیمانی (در عملیات طریق القدس)؛مجروح شده بود. برای درمان او را به مشهد فرستاده بودند. چون شکمش ترکش خورده بود از زیر قفسه سینهاش تا روی مثانهاش را باز کرده بودند و وضع بدی داشت.
۴۶-۴۵ روز کسی نمیدانست قاسم سلیمانی زنده است یا شهید شده. در آن زمان هم فرمانده گردان بود که مجروح شد. بالاخره شهید موحدی کرمانی پسر همین آقای موحدی کرمانی قاسم را در مشهد پیدا کرد و گفت طبقه سوم یک بیمارستان در مشهد(قائم) است.
پزشک حاج قاسم از منافقین بود و میخواست حاج قاسم را بکشد، به همین دلیل شکم قاسم را باز گذاشته بود که منجر به عفونت شده بود. یک پرستار باشرف کرمانی به خاطر حس کرمانی و ناسیونالیستیاش قاسم را شب دزدیده بود، جایش را با دو مریض دیگر در یک طبقه دیگر عوض کرد و به دکتر گفته بود قاسم را از اینجا بردند...v